به تبلیغاتی که بر بستر موبایل و اینترنت انجام میشود بازاریابی موبایلی میگویند. این نوع از تبلیغات در ابتدا فقط به شیوه ارسال پیامکهای تبلیغاتی به کاربران موبایل بود ولی در حال حاضر با پیشرفت فناوری گزینههای بیشتری مانند اپلیکیشن های موبایلی٬ شبکههای اجتماعی و … نیز به آن اضافه شده است.
عوامل موفقیت در بازاریابی موبایلی
۱- محتوا :
محتوا در تبلیغات موبایلی اهمیت بالایی دارد و باید از ویژگیهای خاصی برخوردار باشد: کوتاه ولی تاثیرگذار و مرتبط با جامعه هدف شما
۲- شخصی سازی:
شرکتهای تبلیغاتی برای افزایش بازخورد تبلیغات باید آن ها را طبق سن و جنس کاربران شخصیسازی کنند. همچنین زمان ارسال تبلیغات بسیار مهم است. مثلا بیشتر کاربران موبایلی ترجیح میدهند در اوقات فراغتشان تبلیغات موبایلی را بخوانند و به آنها پاسخ بدهند. یا به عنوان مثال معمولا کاربرانی که سن آنها کمتر از ۲۰ سال است تمایل بیشتری برای پاسخ دادن به پیام های تبلیغاتی دارند.
۳- رفتار مصرفکننده:
شناخت رفتار کاربران یا مشتریان در بازاریابی موبایلی بسیار مهم است. همواره باید تبلیغاتی را تولید کنید که بیشترین تاثیر را روی آنها دارد. همین موضوع باعث تبلیغات دهان به دهان و گسترش تبلیغات محصول شما میشود. بیشتر مخاطبین بازاریابی موبایلی جوانان هستند بنابراین میتوان امیدوار بود که از این نوع بازاریابی آگاهی نسبی دارند و شما توفیق بیشتری خواهید یافت. از طرف دیگر در این روش بازاریابی محدودیتهای کمتری وجود دارد و دست شما برای خلاقیت به خرج دادن در این فضا بازتر است.