پوش‌، با چاشنی هوش مصنوعی

  • 2
پوش‌، با چاشنی هوش مصنوعی

پوش‌، با چاشنی هوش مصنوعی

درباره اهمیت ارسال پوش نوتیفیکیشن و نقش آن در درآمدزایی و Engagement خواندید. اما استفاده‌های هوشمندانه‌تری هم می‌شود از پوش نوتیفیکیشن کرد. شاید نیاز به کمی توسعه در اپلیکیشن تان داشته باشید و کمی داده‌های بیشتر از کاربر بگیرید؛ که البته ارزشش را دارد. این دو نمونه را ببینید:

 TripAdvisor

ممکن است کاربر به هدفش برسد و یا چیزی که در پی آن است را بیابد ولی این لزوما به معنی خرید نیست. اپلیکیشن TripAdvisor در این مواقع چه می‌کند؟ اگر کاربری پس از پیدا کردن هتل مناسبش آن را رزرو نکند، اپلیکیشن یک نوتیفیکیشن مخصوص برایش می‌فرستد. این پوش در عین اینکه برای کاربر یک یادآوری است، حس خطر از دست رفتن آن پیشنهاد را هم در کاربر ایجاد می‌کند. به این ترتیب کاربران بیشتری اقدام به رزرو هتل پیش از سفر می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از این کاربران در ابتدا فقط برای کسب اطلاع از هتل‌ها و قیمت‌ها به اپ سر زده بودند نه رزرو کردن اتاق.

 

پوش‌، با چاشنی هوش مصنوعی

 

TicketMaster

اماTicketMaster  چه میکند؟ این اپلیکیشن پوش‌های مخصوصی برای هر یک از کاربران می‌فرستد که در آن به موقعیت مکانی کاربر و همینطور اطلاعات و علایق شخصی او توجه شده است. این اپ از قبل اطلاعاتی را درباره شما، اینکه به چه برنامه‌هایی بیشتر علاقه دارید، چه مواقعی بلیت می‌خرید و معمولا چه ساعت‌هایی به کنسرت یا سینما می‌روید جمع‌آوری کرده است. به این ترتیب با استفاده از این اطلاعات، پیشنهاد خرید بلیت‌هایی را به شما می‌دهد که شاید نتوانید به راحتی رد کنید. مثلا اواسط یک روز کاری به شما خبر می‌دهد که گروه موسیقی مورد علاقه‌تان به محل زندگی شما می‌آید و شما می‌توانید برای آخر هفته بلیتتان را در کنسرت این گروه رزرو کنید. شما از اینکه این برنامه علایق‌تان را می‌داند و با توجه به برنامه‌های زندگی شما پیشنهادهای هوشمندانه می‌دهد هیجان زده می‌شوید.


2 Comments

سعید

خرداد ۳۱, ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۰ ق.ظ

مقاله جالبی بود
نسخه فارسی این برنامه ها هم وجود داره؟

    admin

    تیر ۱۳, ۱۳۹۶ at ۷:۴۲ ق.ظ

    بله دوست عزیز نمونه های ایرانی این اپلیکیشن ها هست. مثل اپلیکیشن وی تور که تو کافه بازار می تونید جستجو و نصب کنید.

نظرات کاربران