کپی رایتینگ چیست؟

  • 0
کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتنیگ(copywriting)   به معنای نوشتن متون تبلیغاتی برای جذب مشتری است و با کپی رایت (copy right)  تفاوت دارد. اما از آنجایی‌که  هر دو کلمه write و right در فارسی به یک صورت نوشته می‌شوند، این امر باعث برداشت غلط در مورد کپی رایتینگ می‌شود.

کپی‌رایتینگ ترکیبی از فن نویسندگی٬ علوم بازاریابی و فروش است و گستره وسیعی مانند نگارش شعارهای تبلیغاتی٬ متن بنرهای تبلیغاتی و … را در برمی‌گیرد.

کپی‌ رایتر کسی است که علاوه بر آشنایی با روش‌های فروش و بازاریابی٬ توانایی‌های یک نویسنده برای تولید متن را نیز دارد. به عبارتی کپی رایتر یک نویسنده است که به خوبی مخاطب را می‌شناسد و با شیوه‌های فروش و جذب مشتری کاملا آشنا است.

 

کپی رایتینگ

وظیفه‌ کپی‌رایتر این است که برای دو سوال: در تبلیغات‌مان چه بگوییم و چگونه بگوییم که اثر گذارتر باشد بهترین پاسخ را پیدا می‌کند.

کارشناس‌های ما در ویواتل با شناختی که از مشتری محصول‌تان دارند متن تبلیغاتی را برای شما آماده می‌کنند که کاربر را ترغیب به خرید محصول شما می‌کند و میزان فروش شما را به مقدار زیاد بالا می‌برد.

بایدها و نبایدها برای داشتن یک کپی رایتینگ موثر:

  • از عناوین جذاب استفاده کنید.
  • از کلمات و عبارات واضح استفاده کنید و شفاف سخن بگویید.
  • سعی کنید با محتوایتان با مخاطب صحبت کنید.
  • با محتوایتان مخاطب را به انجام عملی تشویق کنید.
  • از باشکوه بودن و استفاده از صفات تفضیلی که جنبه تبلیغی دارند پرهیز کنید.
  • از نامفهوم صحبت کردن و به کار بردن اصطلاحات تخصصی و فنی اجتناب کنید.
  • کلمات ساده به کار ببرید و مخاطبتان را با کلمات دشوار و گیج کننده سردرگم نکنید.

نظرات کاربران