بازاریابی محتوایی (قسمت دوم)

  • 0
استراتژی تولید محتوای بازاریابی

بازاریابی محتوایی (قسمت دوم)

همانطورکه قبلا در قسمت اول بازاریابی محتوایی گفته شد بررسی سایت‌ها و فعالیت‌های رقبا در بازار می‌تواند معیار مناسبی برای تشخیص مطالبی که تاکنون مورد توجه مخاطبین قرارگرفته است و همچنین کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد باشد.

برای تعیین مرجع لینک‌هایی که به دامین یا دامنه خاصی ارجاع می‌دهند، می‌توانید از ابزارهایی مانند: Majestic SEO   و LinkRisk  استفاده کنید. وقتی سایت‌هایی را که از محتوای وب‌سایت رقبای شما استفاده می‌کنند شناسایی کردید، می توانید اطلاعات مربوط به آن‌ها را در بخشی از استراتژی‌های خود در نظر بگیرید.

استراتژی محتوایی

تدوین یک استراژی کامل پروسه‌ای زمان‌بر است اما اگر درست انجام شود برای ارتقای محتوا بسیار سودمند است. در تدوین یک استراتژی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تحقیق و آماده سازی:

پیش از تدوین استراتژی محتوایی باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. این استراتژی‌ها شامل چه مواردی می‌شوند؟
  2. برای طراحی یک استراتژی شفاف و کارآمد چه مسایلی باید در نظر گرفته شود؟
  3. چه اهداف و مقاصدی را باید دنبال کنید؟

استراتژی تولید محتوای بازاریابی

  • تعیین اهداف:

ملاحظات تجاری را که تعیین کننده برنامه بازاریابی محتوای شماست در نظر بگیرید. به اهداف نهایی خود و اینکه این اهداف شما را در چه موقعیتی قرار می دهند فکر کنید. این ملاحظات عبارتند از:

  • تحویل ترافیک اینترنتی
  • به دست آوردن لینک ها
  • افزایش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • ارتقای آگاهی درباره برند
  • ایجاد سرنخ های بازاریابی
  • تأثیرگذاری درفروش
  • تعیین مقاصد مطلوب:

هر یک از متونی که تهیه می‌کنید باید دارای مسیر مشخصی برای دستیابی به اهداف مورد‌نظر‌تان باشد.

برای مثال باید یکی از مقاصد زیر را دنبال کند:

  • سرگرم کردن
  • دادن اطلاعات
  • آموزش
  • ترغیب
  • متقاعد کردن
  • آشکارسازی
  • درک متقابل
  • تبادل نظر
  • مباحثه
  • مذاکره

 

 


نظرات کاربران